Harrison Hot Springs, Penticton, Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van E Oude - WaarBenJij.nu Harrison Hot Springs, Penticton, Kelowna - Reisverslag uit Kelowna, Canada van E Oude - WaarBenJij.nu

Harrison Hot Springs, Penticton, Kelowna

Blijf op de hoogte en volg E

05 September 2015 | Canada, Kelowna

Harrison Hot Springs is een relatief kleine bestemming tijdens onze reis. Er zijn een paar restaurants, 3 hotels en daar houdt het wel op. Dat maakt het ook juist leuk. We hebben een prachtig lichte kamer met uitzicht op het meer en de bergen op de achtergrond. We eten bij een Duits (? Dat dan weer wel in zo'n kleine plaats) restaurant met schlagermuziek op de achtergrond en waar ze van mening zijn dat een schnitzel met een braadworst er op een culinair hoogstandje is. Hij is fijn.. In het plaatsje zelf is niet veel te doen, dud even lekker relaxen en wandelen om het meer. De volgende dag gaan we door Okanan Valley, met vele fruit en wijngaarden, naar Manning Park. Onderweg is veel firesmog vanuit de branden in Washington. We dachten even een stuk om het meer te lopen en vervolgens was de omtrek van dat meer toch een stuk langer en zijn we twee uur verder, goed voor de calorieverbranding! Op naar onze volgende stop Penticton, waar we direct aan het strand zitten. Daar maken we dan ook even gretig gebruik van. Penticton is alweer een grotere badplaats, met boulevard, maar nog niet te vergelijken met sommige Europese boulevards. We verblijven hier 1 nacht en wanneer we de volgende ochtend wakker worden, ligt er as op de auto's en hangt er een brandlucht.. de smog vanuit de USA is nog erger geworden. Dat maakt de route onderweg, langs diverse stranden en bergen, toch net even wat minder aangenaam, maar we proberen er toch maar het beste van te maken. Onze volgende bestemming is Kelowna, een grotere stad met een gezellig centrum. Ze hebben er ook heerlijke sushi en maken de ijshoorntjes zelf van verse wafels :) Er is een muziekevenement in de stad met een imitatieact van de Blues Brothers. Jong en oud is aan dansen en er hangt een gemoedelijke sfeer. Dat is ook tot nu toe onze algemene indruk van de Canadezen. De volgende stop is naar de Rocky Mountains!

• 05 September 2015 - 13:24

Sandra:

Hallo erwin en debby,

Het klink allemaal wel erg heerlijk en leuk. Wel jammer van de smog maar helaas kan je er niets aan veranderen.
    Laat er de andere mooie dingen die jullie wel kunnen doen er niet door verpesten.
    Leuk lijkt mij met de bleus brothers muziek.
    Hier in Nederland heeft het vooral geregend op dit moment , zaterdag 13.30 uur, schijnt voor het eerst sinds een week weer een beetje de zon.
    Verder is hier alles goed.
    Hester en Gijs zijn vanmorgen ook weer veilig geland en om 11.00 uur belde ze dat ze thuis waren.
    Ivo heeft zijn eerste week school achter de rug , ICT en volgens mij vind hij het wel leuk.
    Nou lieverds geniet nog even verder en ik kijk uit naar het volgende verslag
    liefs mama Sandra

• 07 September 2015 - 14:30

Elly En Sjaak:

hallo kanjers .....

zijn die branden nu nog niet voorbij beetje jammer ..
    maar ga lekker genieten van de mooie omgeving en het mooie weer
    ik hoorde dat jullie al heel wat beesten hebben gezien ..en ook de grote
    beren :)...
    wel leuk toch die eet tentjes met die muziek op de achtergrond (kane) :)
    vanaf morgen word het hier ook weer mooi weer 21 graden dus komt me vakantie nog goed
    en leuk he van erwin nooit van hem verwacht ..
    lekker genieten kanjers ..en tot de volgende verslag ..

liefs van ma en pa ....elly en sjaak